info@sanasport.cz Odpovíme do 24 hodin

Pohled do historie: jak vznikl Sanasport

29. 12. 2017
Sanasport vznikl oficiálně v roce 2009, sportovní potřeby značky Asics však prodávali v Brně naši zakladatelé už o rok dříve. Pojďme se podívat společně do minulosti a poznat blíž dvojici Michal Švirga a Zbyněk Muzikář, díky nimž dnes nakupujete právě tady u nás. Proč se rozhodli prodávat sportovní zboží, proč se jmenujeme Sanasport a na co se můžete těšit v budoucnu?
Pohled do historie: jak vznikl Sanasport

Jak jste se Vy dva dali dohromady?
Seznámili jsme se už v roce 1993. Na začátku jsme jako kamarádi sportovali, chodili na pivo, užívali si studentský život. V průběhu času jsme intenzivně hledali i pracovní oblasti, ve kterých bychom mohli spolupracovat. Vždy jsme chtěli být ve svém oboru úspěšní a tak jsme hledali v oblastech, které máme rádi :-).

Kdy a proč jste se rozhodli prodávat sportovní vybavení?
V roce 2008. Dováželi jsme tehdy přírodní kámen z celého světa a a řekli si, že zkusíme vedle hlavního byznysu rozjet malý e-shop se sportovní značkou Asics. Zbyněk znal Asics z předešlého zaměstnání, a znali jsme společnost, která značku do České republiky dovážela - tak jsme se rozjeli do Prahy a dohodli se.

Co jste dělali předtím?
Zbyněk pracoval v rodinné firmě svého otce, který na jižní Moravě tehdy provozoval síť maloobchodních prodejen s obuví. Michal pracoval v petrochemii.

Přejít do světa e-commerce musela být pořádná změna. Začátky bývají obvykle těžké, museli jste někdy řešit nějaký větší průšvih?
Opravdu velký problém jsme naštěstí nikdy řešit nemuseli. Bylo však potřeba se přizpůsobit specifickým věcem spojeným s on-line prodejem. Najednou je zde člověk "nahý" a jakákoliv chyba - typu špatně zabalené zboží či delší termín doručení - se ihned může objevit v recenzích všeho druhu. Proto jsme se již od začátku soustředili na to, aby zákazník dostal veškeré informace ihned. Zavedli jsme tedy telefonické poděkování za objednávku (které má v ČR asi jen málokdo, pokud vůbec někdo) a mohli jsme tím řešit i další individuální potřeby našich zákazníků.

A tenhle způsob komunikace držíte dodnes, i když denně odbavujete stovky objednávek.
Ano, protože jsme firmu už od začátku budovali tak, aby byla zaměřená především na maximální servis pro zákazníky. Jiný příklad - v prodejně jsme zavedli diagnostiku došlapu na termické desce, což ve své době bylo pro zákazníky něco neuvěřitelného. Dostali informace o stavu svého chodidla a došlapu a ihned návrh typologicky nejvhodnější běžecké obuvi. Drtivá většina zákazníků se s termíny jako supinace a pronace nikdy nesetkala a byla zvyklá vybírat boty podle značky, vzhledu a ceny. Najednou zjistili, že daleko důležitější než vzhled boty je řešit šíři chodidla a způsob odrazu.

Sanasport prodejna
Prodejna v roce 2010

Které značky jste tehdy prodávali?
Začínali jsme s Asics a postupně přidávali další. Mizuno, Inov-8, adidas atd. Když nějakou značku zavádíme, není to nahodile, musí zapadat do našeho konceptu. Pravidelně navštěvujeme mezinárodní veletrhy, komunikujeme se sportovci, hledáme novinky.

Jak samozřejmě zákazníci vědí, značek přibývá. Chystáte i další?
Nové přichází a budou přicházet. Trh se sportovním vybavením se neuvěřitelně rychle mění. Mění se technologické vymoženosti i požadavky klientů, vše je v pohybu. V tuhle chvíli prodáváme více než 30 světových TOP značek a k tomu i nějaké zajímavé menší, celkem jsme na nějakých 50 značkách. Jen letos jsme přidali např. Columbii, Merrell, GatoradeNew Balance, Skinners, La Sportivu, Deuter, Jack Wolfskin a mnoho dalších. A můžeme prozradit, že chystáme i další velká překvapení :-).

Sanasport BrnoProdejna v roce 2012

Sanasport přišel v roce 2009. Proč tehdy a proč právě název Sanasport?
Sana znamená latinsky zdraví. Chtěli jsme tím vyjádřit náš přístup k doporučování sportovní obuvi. Uděláme diagnostiku, například u běžce zjistíme kde běhá, jak běhá, proč běhá a poté navrhneme vhodnou obuv, která mu dokonale sedne. Vždy neplatí, že to co je nejdražší, je pro každého nejlepší, ale je potřeba vybírat individuálně. A toho se držíme dodnes.

Co Vás vlastně na téhle práci nejvíc baví?
Tak nějak všechno a baví nás to velmi :-). Začínali jsme ve dvou lidech v malé kamenné prodejně o 16m2 v Brně na Kopečné a dnes je nás už přes 40 v 5 městech. Je skvělé sledovat, jak se naši kolegové vyvíjí a zlepšují, jak přicházejí se svou vlastní iniciativou a dávají Sanasportu kus sebe. Na opačné straně jak na to naši zákazníci reagují, jak se kolem jednotlivých prodejen vytváří komunitní skupiny zákazníků, účastní se našich tréninků a společně tráví třeba i soukromý čas. Proto když mluvíme o Sanasporťácích, nejsme to jen my, co v Sanasportu pracujeme. Sanasporťáci jsou všichni, kdo tuhle naši komunitu tvoří.

První prodejna byla v Brně, druhá od roku 2015 v Olomouci a třetí od loňska v Bratislavě. Proč právě tam?
V Olomouci jsme si vyzkoušeli, že umíme řídit dvě prodejny zároveň. Co se týče Bratislavy, je to hlavní město Slovenska a má obrovský potenciál, který se potvrzuje. Když jsme si před otevřením Bratislavy procházeli všechny tehdejší běžecké speciálky i další sportovní prodejny, zjistili jsme, že tady chybí náš prozákaznický přístup. Na začátku bylo vidět, že se zákazníci ne vždy setkávali s individuálním přístupem, takže jsme je "učili", jak boty vybírat a proč upřednostnit specialistu před velkým obchodem v nákupním centru. Věříme, že se nám to daří :-).

Na jednu prodejnu se velmi dlouho čekalo, přestože zájem o ní byl ze strany zákazníků enormní - a od srpna je Sanasport v Praze. Co nám povíte k téhle prodejně? :-) 
Praha bude naší vlajkovou lodí. Těšili jsme se na ní a to dlouho, protože nás v hlavním městě chtěli mít naši partneři a část zákazníků nás o to přímo prosila. Jsme proto moc rádi, že jsme pražskou prodejnu otevřeli a věříme, že je pro všechny příjemným překvapením. Obzvlášť hrdí jsme na speciální prodejní point značky Reebok, který máme jako jediní v ČR a kde najdou naši zákazníci všechno, co tahle značka přivádí na náš trh.

Dnes patří Sanasport k absolutní tuzemské běžecké/sportovní špičce a daří se mu i na Slovensku. Jaké jsou další plány?
Stále pracujeme na zdokonalování našich služeb, investujeme obrovské prostředky do našich e-shopů, rozbíháme velké projekty jako Můj první běh a Bota roku a hodláme v tom pokračovat i nadále. V šuplíku máme připravené i další nové projekty, prodejny a mnohdy hodně velkolepé plány, ale ty si zatím necháme jako tajemství :-).

Za rozhovor děkujeme majitelům Sanasportu Zbyňkovi a Michalovi!

A pro vás čtenáře, kteří nás sledujete tak pečlivě jako naši konkurenti - v následujících týdnech, měsících a letech se máte rozhodně na co těšit :-) 


Cenová
bomba
Akce zmizí za
0:04:20:02
Mizuno Core 3/4 Tight
-61 % 3/4 sportovní legíny Mizuno Core 3/4 Tight
469 Kč 1 190 Kč
už jen 4 ks za tuto cenu