Vyberte kategorii Zavřít
info@sanasport.cz Odpovíme do 24 hodin

Rozhovor se Sanasporťákem Maťem

19. 10. 2020
Vždy byl sportovcem srdcem i duší, a tak když přišla možnost zapojit se naplno do chodu brněnské sanasportí prodejny, šel zkusit štěstí. Místo něj však ukázal především um a charakter člověka, který přesně zapadl do zdejšího týmu. Dnes už Maťo Hrúz zúročuje své zkušenosti napříč celým Sanasportem.
Rozhovor se Sanasporťákem Maťem

Pochází z Turčianských Teplic, malého města ve středním Slovensku, kde strávil prvních devatenáct let života. Při studiu základní školy i následného gymnázia zde také hrával hokej. Po maturitě odešel do Brna na Fakultu sportovních studií na Masarykově univerzitě. Brno ho již první dny velmi zaujalo. Ze začátku to bylo především studentským životem. Pak poznal, že nabízí spoustu příležitostí, ať už pracovních, sportovních nebo společenských. Nakonec zde zůstal díky své ženě a práci.

Maťo, pověz mi, kdy a na jakou pozici jsi k nám nastoupil?

„Hmm, už je to nějaká doba. Pokud si dobře pamatuji, tak to bylo na jaře 2014, těsně po otevření nové brněnské prodejny. Nastupoval jsem na pozici produktového specialisty neboli prodavače. Dodnes jsem si prošel spoustou různých činností, za což jsem rád, protože jsem se naučil a vyzkoušel kupu věcí. Dnes dělám manažera nákupu a zároveň jsem na pozici Retail Business Manager, čili vedu obě naše kamenné prodejny.“

Čím ses živil předtím?

„V Brně jsem studoval na Masarykově univerzitě do roku 2013, takže jsem většinou brigádničil. Po škole jsem zakotvil na chvilku v prodejně adidasu, která mi dala dobrý základ. Pamatuji si, že když mi na pohovoru Zbyněk ukázal model adidas Glide, mluvil jsem o něm snad 10 minut v kuse. Možná to rozhodlo.“

Co tě přesvědčilo začít pracovat v Sanasportu?

„Hmm... Jelikož jsem v té době Sanasport neznal, musel jsem dávat na první dojmy. Ty byly dobré. A jelikož jsem stále součástí Sanasportu, tak jsem se nespletl. V té době to byla firma o 10 lidech, takže mě hodně lákalo skoro rodinné zázemí.“

Co tě nejvíc těší na práci v Sanasportu?

„Dobrý kolektiv a vztahy, možnost zasahovat do dění. Stále nás je relativně málo, takže znám skoro všechny kolegy, ať už jsou z prodejny, skladu, vedení nebo z marketingu.“

Co ses za léta u nás naučil a čeho si přímo na své práci nejvíce vážíš?

„Čeho si vážím? No, není toho málo. Jsou to možnosti, které se mi dostali ať už v karierním postupu, možnosti seberealizace, tak v získání zodpovědnosti za svá rozhodnutí. Taky vnímám, že mám u kolegů důvěru, a to je pro mě asi nejvíce.“

trenink

Který okruh sportů je ti v naší nabídce nejbližší?

„U mě se to dost liší dle ročního období. Převažuje ale běh, cyklistika a hory. V létě jsou to hory a kolo. Dlouho jezdím na XC kole, ale letos jsem ochutnal i silničku a je to boží. Ty kilometry odsýpají parádně. Takže když je horko, běhám minimálně. S nástupem podzimu ale začínám více a snažím se toho držet. Stále jsem ale jen hobby běžec, žádný závodník.“

Je tvou hlavní zálibou sport, nebo fušuješ i do jiných řemesel?

„Řekl bych, že je to jedna z hlavních zálib. Já třeba hrozně rád vařím. Když mám na to prostor, takže hlavně o víkendu, si rád vyhraju v kuchyni. Jinak rád fotím, i když už ne tak často jako dříve. Velkou zrcadlovku s objektivy jsem prodal a tahám s sebou jen malý kompakt. Nosím ho hlavně na hory. Případně občas něco nafotím i v práci. Většinu volného času pak rád trávím s manželkou Barčou a psem Fieldym. Prakticky na veškeré výpravy na hory jezdíme všichni tři společně.“

Co ty a sanasportí tréninky? Chodíš na ně?

„Dnes už velmi sporadicky. I když běhám a dělám další sporty, tak běh je zrovna aktivita, kterou provozuji radši sám, nebo se psem. Také z časových důvodů dnes už naše tréninky moc nenavštěvuji. Musím to ale změnit, znám tam spoustu děcek, je tam výborná atmosféra.“

Účastní se běžeckých tréninků především naši zákazníci nebo i širší veřejnost?

„Vidím to tak, že většina lidí, co na tréninku byla nebo pravidelně chodí, se o nás někde musela dozvědět. Podstatná část chodí na pozvánku z prodejny. No a ti, co přišli z venku, se postupem času stávají našimi zákazníky.“

Co se týče nových značek, co je pro tebe při výběru nejdůležitější?

„Při výběru hraje zásadní roli více aspektů. Na jedné straně by měly produkty k nám do sortimentu zapadat, ale na druhou stranu se musíme vždy rozumně dohodnout s distributory jednotlivých značek. Když v této rovině nenastolíme rovnováhu, tak i značku, kterou bych u nás rád viděl, nemusíme mít z různých obchodních důvodů.“

Jak probíhá výběr kolekcí přímo do prodejen a kdo má výběr na starost?

„V managementu nákupu je nás víc a veškeré změny a rozšiřování diskutujeme mezi sebou. Produktovou stránku nejčastěji řeším já, případně jeden z majitelů - Zbyněk. Zpravidla však produkty dané značky musíme před zavedením vidět, ideálně si je otestovat. Nevzali bychom produkt, ve kterém nebudeme vidět jakoukoli přidanou hodnotu.“

Dokážeš nějak posoudit poměr nových a stávajících zákazníků v našich prodejnách?

„Na toto bohužel nejsem schopen přesně odpovědět. Občas však zahlídnu na prodejně lidi, co k nám chodí a jsem si jistý, že nemalá část zákazníku se k nám vrací. Na e-shopu je to více anonymní, ale když pročítám recenze, myslím, že to bude podobné. Věřím, že na e-shopu i v prodejnách poskytujeme výborný servis.“

Z jakého důvodu se k nám zákazníci rádi vrací?

„Prodejny a e-shop se budou trochu lišit. Na prodejny je to hlavně kvůli kvalitě servisu a lidem, kteří na place odvádí špičkovou práci. Na e-shopu to bude především díky šíři sortimentu, cenám a kvalitě prezentace produktů.“

koupačka

Mají kamenné prodejny v dnešní době nějakou výhodu před internetovými obchody?

„Největší výhoda je osobní přístup a možnost zboží přímo na místě zkoušet za asistence produktového specialisty. I když máme e-shop s možností okamžité konzultace či už přes mail, telefon nebo chat, prodejna je prostě prodejna.“

Jak často se školí specialisté v našich prodejnách? Dokážeš nové specialisty zaškolit sám?

„Kolegové se školí pravidelně na novinky, což bývá zhruba 1-2 krát ročně. Když nastoupí v průběhu někdo nový, jsem schopen samozřejmě podat relevantní informace, které nového kolegu připraví na práci u nás.“

Kolik produktových specialistů je potřeba na bezproblémový chod prodejny?

„Toto se může dost lišit od období i dalších činností nad rámec prodeje. Kolegové na prodejnách se zapojují i do tvorby obsahu na sociální sítě, skladových prací a dalších. Máme však vyzkoušené, že ideál je mít na směně tři lidi.“

Jak podle tebe vypadá Sanasport v očích našich zákazníků?

„Já doufám, že co nejlépe. Řekněme si narovinu, nikdo a nic není bezproblémové. Vidím však do firmy dost hluboko na to, abych mohl říct, že se snažíme dávat maximální důraz na vše, co děláme, abychom byli právě v očích zákazníků důvěryhodní prodejci.“

Máš pro naše čtenáře nějaké poselství na závěr?

„Jasně. Sportujte, protože sport je velmi silný nástroj na udržení nejen kondice, ale i zdravé mysli. Dnešní doba svádí k pohodlnému způsobu života a je velmi lehké tomu propadnout.

Takže se držte v kondici a ve zdraví. My se také budeme držet, to zdraví přece máme i v názvu.“


Cenová
bomba
Akce zmizí za
5:05:36:31
Mizuno Sky Medal
-80 % sleva Volnočasové unisex boty Mizuno Sky Medal
628 Kč 3 140 Kč
už jen 9 ks za tuto cenu

  Máte nějaký dotaz? Potřebujete pomoct? Zavolejte nám na +420 530 317 075

  • Visa
  • Master Card
  • Maestro
  • Gopay
  • Twisto