Vyberte kategorii Zavřít
info@sanasport.cz Odpovíme do 24 hodin

Rozhovor se Sanasporťákem Pepou

01. 06. 2020
Pořád se u nás něco děje. Vyvíjíme se a s námi i naši Sanasporťáci, kteří jsou připraveni na každou životní výzvu. Když bylo potřeba vést pražskou prodejnu, byl tu. Když bylo potřeba zastřešit vedení všech našich prodejen, byl tu. Když bylo potřeba schopného člověka pro zdokonalování obchodního směru společnosti, byl tu. Seznamte se s Pepou.
Rozhovor se Sanasporťákem Pepou

Pubertu prožil ještě v Pardubicích a hlavní pracovní zkušenosti začal nabírat při práci obchoďáka pro Red Bull a na pozici brand/event managera ve firmě zaměřené na fitness vybavení. Ke sportu měl vždy blízko a když se objevila možnost vést vlastní tým sportovních specialistů, Pepa Ulrich zkusil štěstí. Díky své přátelské povaze a bohatým zkušenostem ze světa obchodu a sportu byl jasnou jedničkou pro vedení právě založené prodejny v Praze.

Dostavily se úspěchy i další zkušenosti v trochu novém sektoru. Pepa neusnul na vavřínech a dál rozvíjel své schopnosti. Postupem času vzal pod svá křídla všechny kamenné prodejny. Netrvalo dlouho a Pepa začal plynule rozvíjet vztahy s našimi obchodními partnery na pozici Business development. Více už v rozhovoru:

Pepo, kdy a na jakou pozici jsi k nám nastoupil?

„V podstatě mě kluci najali, abych si našel prostory, sestavil svůj tým a vedl je jak na place, tak po HR stránce. LinkedIn říká, že jsem nastoupil začátkem roku 2017.“

Čím ses živil předtím?

„Začal jsem už při studiu VŠ, kdy jsem dělal pro Red Bull na částečný úvazek na pozici Student Brand Manager. V podstatě to znamenalo, že jsem učil pít studenty Red Bull jako stimulant pro lepší výkon při studiu. Obzvlášť večer - po barech a s vodkou,“ říká Pepa s úsměvem při vzpomínce na staré časy.

„Potom jsem šel budovat značku FIT-PRO CZECH a prodávat suplementy. S kamarádem z Pardubic jsme tou dobou založili a začali vyvíjet vlastní značku CrossFit vybavení. Jmenuje se BEAR FOOT. Já se staral o marketing a návrhy vybavení, kamarád měl na starost technické a výrobní aspekty. Tenkrát mi vysvětloval, že z hranolu nejde vyrobit kruh, že železo v délce 3 m dost pruží a podobně. Neměl to se mnou vůbec jednoduché. Ale vyrobili jsme pod touto značkou spoustu skvělých konstrukcí na cvičení a spousty všemožných cvičebních pomůcek.“

bear foot

Slyšel jsem, že za RedBull jsi i jezdil na prkně. Co je na tom pravdy, jak jsi se k tomu dostal a co přesně jsi jezdil?

„To by bylo moc fajn,“ směje se Pepa. „Ale věc se má tak, že na prkně jezdím přes 24 let a za Red Bull jsem jezdil autem za zákazníky. Ale s lidmi, kteří jezdili za Red Bull, jsem se potkával na různých eventech a sportovních kláních, kde jsem Red Bull zastupoval a staral se o branding, hostesky a spoustu dalších příjemných povinností.“

Aha, ale zkušenosti dobré, že?

„Zkušenosti k nezaplacení.“

Co tě přesvědčilo začít pracovat v Sanasportu?

„Dobře jsem se znal s vedoucím vývoje, poznal jsem i oba majitele a měl jsem chuť na změnu. Chtěl jsem vyměnit prostředí, ale zůstat u sportu a zároveň být součástí větší firmy. Dalším lákadlem pro mě bylo spojení obchodu a vedení týmu. Dlouho jsem se věnoval americkému fotbalu a kolektivní zájmy mi byly vždy blízké. Navíc se nám s Márou, s kolegou, se kterým jsme byli v Praze od začátku, podařilo najít tak skvělou chemii, jakou jsem v žádném týmu za 10 let nenašel. A to myslím byl TOP, kterého jsem mohl na prodejně dosáhnout.“

Kterými pozicemi jsi u nás prošel? Považuješ zkušenosti ze všech těchto pozic za podmiňující pro stávající profesi?

„Začínal jsem jako realiťák, sádrokartonář, malíř potom jako Human Resources Specialist a účetní, až jsem se přesunul do pozice produktového specialisty. Né, vážně, ty začátky byly fakt super v tom, že jsem si našel prostor, tým a vedl si prodejnu. Takže řekněme, prvotní pozice byla vedoucí pražské prodejny.

Postupně jsem začínal mluvit do obchodní strategie všech prodejen, což musím říct, byla teda velká zkouška.“

„No, a potom se to postupně přehouplo do role Head of Business Development. Pod tímhle názvem se schovává to, že jsem na rozhraní mezi obchodem, vývojem, marketingem a v podstatě se snažím tyhle tři segmenty postupně propojovat a navazovat na sebe stávající i nové dodavatele.“

„Myslím, že bez jednotlivých kroků bych měl aktuální fungování o dost složitější a asi by mi někdy chyběly znalosti do hloubky a chodil bych jen po povrchu. Díky tomu, co vše jsem absolvoval, umím zhruba odhadnout, co by mohlo zvládnout naše IT naprogramovat, co a jak zvládne odpromovat náš marketing i to, kolik čeho umíme prodat.“

budovani prodejny

Účastníš se sanasportích tréninků?

„Aktuálně už nežiju v Praze, takže se účastním jen soukromých tréninků, kdy v noci - až dodělám svou práci a uspím dcerku a manželku, vyrážím na hřebeny hor na splitboardu na své oblíbené kolečko. Co si budeme povídat, od té doby, co jsem skončil s fotbalem a je ze mě oficiálně „fotr“, tak se mi s tím pupkem neběhá dobře,“ dodává ještě Pepa.

Co tě nejvíc těší na práci v Sanasportu?

„Z pozice, kdy jsem vedl „svou“ prodejnu a byl v minimálně pětičlenném týmu, jsem aktuálně dost solitér. Kolektiv mi chybí, protože jsme uměli rozjet super hecovačky, ze kterých pramenily třeba skvělé tržby. Aktuálně mě naplňuje, že se pořád mohu rozvíjet, učit nové věci a v podstatě nemám žádné limity.“

Co ses za léta u nás naučil a čeho si přímo na své práci nejvíce vážíš?

„Jak už jsem zmínil, aktuálně jsem rád za to, jakou mám volnost a za to, čeho jsme dosáhli za druhou polovinu roku 2019, kde jsme si s našimi IT a marketingem hodně mákli na nových značkách, které jsme pro vás přinesli do Sanasportu. Naučil jsem se spoustu věcí, ale pečlivost a trpělivost je pořád v nedohlednu,“ rozesmál se Pepa.

Na co naši zákazníci v prodejnách nejvíce slyší? Máš od nich nějakou zpětnou vazbu?

„Fuuu, to je složitá otázka, protože já jsem na place minimálně rok nebyl. Což mi mimochodem moc chybí, protože to byly ty nejbezstarostnější měsíce. No, ale abych odpověděl. Na prodejně je náš top diagnostika. Můžeme si říkat, co chceme, ale tohle prostě v každém obchodě nenajdeme. A když to skloubíte se skvělým přístupem sympatického chlapce z Ostravy nebo Krkonoš, vy byste si nekoupili?“

Jaký je poměr nových a stávajících zákazníků?

„Pražská prodejna byla poměrně mladá a pořád je. Ale myslím, že už teď můžeme říct, že se spousta zákazníků ráda vrací a chodí si za námi pro radu i nakoupit.“

Z jakého důvodu se k nám rádi vrací?

„Myslím, že z důvodu skvělého a rozmanitého výběru bot, možnosti diagnostiky zdarma a ochotného personálu.“

Co podle tebe táhne nové lidi do kamenných prodejen?

„Myslím si, že lidi chodí primárně za radou, za kvalitním servisem a tím, co na e-shopu nenajdou. I když my se hodně snažíme tuhle službu prodejce suplovat i na e-shopu, ať už kvalitními popisky, parametry či videi.“

Mají kamenné prodejny v dnešní době nějakou výhodu před internetovými obchody?

„Určitě je to možnost vyzkoušení zboží, poradenství školeným personálem, okamžitá možnost volby a výběru z více modelů.“

Kdo školí specialisty na prodejnách a jak často?

„Naši specialisté se školí většinou od každé značky, a to zhruba v půl ročních intervalech. Vždy s novou kolekcí (jaro/léto a podzim/zima) přichází i školení. I když po dvou letech už poznáte konkrétní botu i po hmatu se zavázanýma očima,“ směje se Pepa.

skoleni

Na jaké vlastnosti a dovednosti ses zaměřoval při výběru budoucích produktových specialistů?

„Vždycky mi šlo hlavně o charakter člověka. Vždycky jsem dbal spíše na to, aby člověk zapadl do kolektivu, nebyl „levák“ a zbytek jsme ho už doučili. Myslím, že jsem se mockrát nespálil.“

Kdo vybírá značky, které prodáváme?

„Většinou tuhle otázku diskutujeme v širším plénu. Ale co se týká posledních nasazovaných třeba 30 značek, tak jsem hodně vybíral já podle toho, co nám v portfoliu chybělo nebo šlo naopak o doplnění nějaké naší silné a dobře fungující značky.“

Co je při výběru značek důležité? Jaké okolnosti mají největší váhu?

„Tohle je otázka, na kterou by se dala napsat slohová práce. Ale tím nejzajímavějším aspektem, který v tom hraje roli, je určitě charakter člověka, který je na straně značky. Je to sice jen práce, ale je nesmírně důležité, s kým „hrajete tenis“.“

Jak probíhá výběr kolekcí přímo do prodejen a kdo má výběr na starost?

„Aktuálně to má na starost vedoucí nákupu Matej Hrúz. Maťo je v tom dost precizní a je moc šikovný. Jen mu vůbec nezávidím vybírat něco z outdooru, protože mu do toho pořád mluvím a cpu mu tam věci, které se líbí mně,“ říká Pepa s šibalským úsměvem.

Co rád děláš, když zrovna „nesanasportuješ“?

„Mám ženu a desetiměsíční holčičku a musím říct, že bych nikdy nevěřil, že si jde tak užívat chvíle s miničlověkem, který sotva leze. No, a když mám volnou chvíli, tak moc rád lezu po kopcích, ať už se snowboardem, s mačkami nebo jen v teniskách a s kočárem. A teď si ještě dělám rekvalifikaci na truhláře, abych toho neměl málo.“

hory

Co tě čeká v příštích měsících?

„No, tak v loňském roce jsem se účastnil výpravy na 5 000 metrů vysokou horu v Gruzii a pomalu, ale jistě je čas na to, abychom vymysleli výlet na tento rok. Jak se znám, čeká mě píchnutí špendlíku do mapy a balení (doufám, že mi to doma projde). Dalších snů pro nadcházející období mám určitě hodně, ale to, co si chci užít nejvíc, je čas s Emkou a Johankou, to je teď největší pecka,“ dodává Pepa s naprosto spokojeným výrazem.

To je skvělé, tak ti držím palce, aby vše klaplo a příště nám budeš moct poreferovat, jak to vypadá ve „špendlíkových“ krajinách. Moc děkuji, že sis udělal čas na náš rozhovor.

„I já děkuji, na příště se budu zase těšit. Mějte se všichni krásně. Čauvec.“


Cenová
bomba
Akce zmizí za
5:21:28:13
Kilpi Sunny Světle Růžová
-76 % sleva Dámské kraťasy Kilpi Sunny
363 Kč 1 499 Kč
už jen 22 ks za tuto cenu

  Máte nějaký dotaz? Potřebujete pomoct? Zavolejte nám na +420 530 317 075

  • Visa
  • Master Card
  • Maestro
  • Gopay
  • Twisto