Ženy a běh – o těle a na tělo

28. 05. 2013
Pokud jste žena a chystáte se začít s během, měla byste znát nejen všeobecná pravidla pro začátečníky, ale také ještě něco navíc. Pojďme se tedy dnes podívat na problémy, s nimiž se naše mužské protějšky zaobírat nemusí. Co by měla každá žena vědět, než se vydá běhat?
Ženy a běh – o těle a na tělo

Vybavení

Běh je, co se týče peněz a vybavení, výjimečně nenáročný sport. Dvě věci ale bezpodmínečně potřebujete - a to kvalitní běžecké boty a dobrou sportovní podprsenku. Specializovaní výrobci bot pro běh vědí, že ženy běhají jinak než muži, a kvůli širší pánvi jsou také náchylnější k pronaci (našlapování spíše na vnitřní strany chodidel). Proto je dobré vybírat z ženských bot, které se od mužských liší něčím víc, než růžovou barvou. Ideální je nechat si nohu změřit, nebo prodejci přinést svoje staré boty, na kterých je dobře vidět, kde a jak je ošoupaná podrážka. Obecně lze pro ženy s pronací doporučit například  Asics Gel DS Racer 11 nebo Mizuno Wave Inspire 12.

Podprsenku pro běh volte neméně pečlivě – měla by být pohodlná, nikam se neposouvat, netlačit a přitom ňadra dobře držet. Dobře padnoucí sportovní podprsenka zajistí zvýšený komfort a absorbuje až 80% otřesů, takže rozdíl oproti obyčejné podprsence rozhodně poznáte – a zvlášť u větších ňader se bez ní prostě neobejdete.   

Běh a menstruace

Menstruace a sport je poměrně složité téma, u kterého nelze najít jednoznačné doporučení. Řiďte se svým tělem – pokud periodu sotva zaznamenáte a skoro o ní nevíte, tak se moc omezovat nemusíte, pokud je vám ale tak zle, že se s bídou dovlečete z práce domů, nemá smysl běh lámat přes koleno. Ať už jste na tom jakkoliv, počítejte s tím, že během periody vaše výkonnost klesá, a tak se nepřepínejte, a raději trochu uberte. Zatímco pravidelné cvičení často pomůže na křeče a další nepříjemné bolesti, nadměrná námaha při menstruaci může zesílit krvácení – není tedy vhodná pro ženy, které už tak silná perioda trápí. V takové situaci je lepší zařadit do rozvrhu raději protahovací a relaxační cvičení a intenzivní běh o pár dní odložit.

Běh a nadváha

Obvyklým motivem k běhu u žen bývá hubnutí. Zde platí, že pár kilo navíc nevadí (ale samozřejmě o to víc potřebujete kvalitní odpružené boty, které uleví namáhaným kloubům), ovšem při výrazné nadváze či obezitě už běh není to pravé. Aby si tělo zvyklo a neublížila jste si, začněte raději rychlou chůzí a vyberte si začátečnický plán, který s ní počítá. Ideálně se poraďte také s lékařem, který vám poradí, jaká námaha je pro vás dobrá a co už je zbytečně moc. A hlavně to nevzdávejte – když vydržíte, tak i malé krůčky rychle přinesou velké výsledky. 


Co říkají naši zákazníci?

Další uživatelské recenze »
Joska Šimon Přidáno: 22. listopadu 2017
100 %
Doporučuje obchod

Tento obchod všem vřele doporučuji!!!

Erik Přidáno: 18. listopadu 2017
100 %
Doporučuje obchod
  • Výborné jednání, vstřícnost, ochota

  Máte nějaký dotaz? Potřebujete pomoct? Zavolejte nám na +420 530 317 075

 

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.