Tipy pro začínající běžce I

26. 02. 2013
Rozhodli jste se vyzkoušet něco nového a pustit se do běhání? Gratulujeme! Ať už se chcete udržet ve formě, zlepšit si ji, zhubnout pár kilo nebo běhat jen tak pro radost, vybrali jste si jeden z nejpřirozenějších a nejprospěšnějších sportů. A my vám teď přinášíme několik tipů, které vám pomohou první běžecké krůčky zpříjemnit.
Tipy pro začínající běžce I

Všeho s mírou

Právě tohle jednoduché pravidlo platí pro začátečníky dvojnásob - zvlášť pro ty, kteří dosud aktivně nesportovali. Samozřejmě, že bychom všichni nejraději viděli první pokroky hned a zlepšení každý den, ale vždy je potřeba si stanovit rozumný tréninkový plán a dodržovat jej. Tělo si musí na novou činnost nejprve trochu zvyknout, svaly je třeba posílit, kotníky zpevnit. Uvažování "Čím rychleji a dál dneska doběhnu, tím to bude lepší" nefunguje. Naopak při napínání sil do krajnosti můžete snáz přijít k úrazu, nespalujete tuky, a navíc se uženete tak, že dalších několik dní nejpíš ven nevyrazíte. Dejte tělu i sobě čas, nestanovujte si přehnané laťky a pamatujte, že sportujete hlavně pro radost.

Kdy a kde…

Ačkoliv to zní jako titulek bulvárního plátku, ve skutečnosti se jedná o důležité body každého běžeckého tréninku. Kdy je nejvariabilnější položka – běhat můžete kdykoliv chcete, ideálně ale ne hned po vydatnějším jídle nebo před spaním. Alespoň pro začátek je dobré běhat pokud možno na měkčím povrchu mimo asfalt. Ne každý má samozřejmě možnost vyběhnout do lesa či na louky, snažte se tedy vyhlédnout alespoň nějaký vhodný park nebo nezpevněnou cestu. Pokud ani tuhle možnost nemáte, nezoufejte, v kvalitních silničních botách s dobrým tlumením to půjde i na tom asfaltu. Dávejte si ale pozor na městský provoz, a zejména v noci dbejte na osvětlení a odložte sluchátka.

…a s kým

Ve dvou se to lépe táhne a běh není žádnou výjimkou. Pokud se vám podaří najít podobně zdatného parťáka, polepšíte si hned v několika ohledech. Budete mít lepší motivaci vyběhnout, i když se vám zrovna moc nechce, dobře se u běhu pobavíte (pokud nemáte sport tester, poslouží vám konverzace také jako odhad správné tepové frekvence), vzájemně se podpoříte, a pokud se venku trochu stydíte, tak ve dvou se případné zvědavé pohledy budou snášet podstatně líp. A velmi brzy přijdete na to, že vlastně není vůbec proč se při tréninku cítit nesvůj a budete si běh jenom užívat. A o to jde.


  Máte nějaký dotaz? Potřebujete pomoct? Zavolejte nám na +420 530 317 075

 

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.