Ženy a běh II – zaostřeno na psychiku

28. 05. 2013
Krom odlišné stavby těla mají ženy často také jiné zábrany, pochybnosti nebo přístup k motivaci. Co nás často trápí?
Ženy a běh II – zaostřeno na psychiku

Co když mě někdo uvidí?

To je jedna z nejčastějších začátečnických obav – vypadám hrozně, trapně, budu všem pro smích… Nesnazší rada samozřejmě zní: „Hoďte to za hlavu, rozumný člověk se vám smát nebude a od blba vás to mrzet nemusí.“ Ale to se zpravidla lépe řekne, než udělá. Nedokážete-li se nepříjemného pocitu zbavit, máte na výběr v podstatě dvě řešení – uzpůsobit mu čas nebo místo. To znamená běhat třeba brzy ráno nebo večer pod rouškou tmy (pozor ale na dopravu a na osobní bezpečnost v odlehlých místech) nebo se vydat dál od města do přírody. V menších městech a na vesnicích to nebude problém, ve velkých městech to samozřejmě může trochu potrápit. Nemusíte ale hledat rovnou hustý les – proběhněte se kolem potoka, loukou nebo úvozem mezi poli. V něm zůstanete mimo dohled zvědavců a jako příjemný bonus nejspíš objevíte spoustu zajímavých míst, na která byste jinak nepřišla. A můžete se vsadit, že po pár vyběhnutích už vám bude naprosto jedno, jestli vás někdo vidí a co si o tom myslí. Uvidíte.

Ale já vůbec nehubnu

Pokud běháte hlavně kvůli číslům na váze, můžete být zprvu zklamaná, protože ručička jen tak zpátečku nezařadí, a dost možná ještě popoleze kupředu. Ale nebojte se – to neznamená, že něco děláte špatně, naopak. Během posílíte svaly, které sice váží více než tuk, ale jsou objemově menší, takže budete mít nohy pevnější, štíhlejší a hezky vytvarované. Lepší službu než váha vám v tomto případě udělá krejčovský metr nebo prostě těsné či nedopnuté kalhoty. Brzy zjistíte, že už tak těsné nejsou…


Také je možné, že běháte v příliš vysokém tepovém pásmu, kde už tuky nespalujete – ze začátku se tomu při špatné kondici nedá dost dobře vyhnout, ale jakmile se vám zlepší fyzička, cardio zóna už problém nebude. Pokud chcete mít přehled, investuje do sporttesteru (mezi osvědčené patří například Polar A300 nebo Polar Loop 2) a tep si hlídejte. Rozdíl by měl být rychle vidět.

Ono to nejde

Zvlášť pokud nejste velká sportovkyně a běháte tak trochu „z musu“, může být problém s během vůbec vydržet. Myslete na to, co chcete docílit, běhejte v co nejpěknějším prostředí, kam se můžete těšit, vytáhněte ven kamarádku a motivujte se navzájem. Radujte se pobytu venku i z pohybu a neupínejte se pouze na výkon – i když to třeba nejde tak rychle, jak jste si představovala, pořád děláte velké pokroky, a nikde není psáno, že musíte do měsíce strhat všechny rekordy. Všechno má svůj čas.

Pokud vám dělá problém doběhnout interval, zkuste se rozptýlit přemýšlením nad něčím jiným – třeba si hlavě odříkejte násobilku, sesumírujte data narození celé rodiny nebo dejte dohromady  víkendový nákupní seznam. Anebo použijte ultimátní ženský fígl: postupně si vybavte všechno to pěkné oblečení, které se už dva roky netknutě povaluje ve skříni – ty úzké džíny, slavnostní šaty i kdysi pohodlná trička – a uvědomte si, jak vám co nevidět zase bude slušet a čím ho budete kombinovat. Než se doberete poloviny police, máte po intervalu. Odzkoušeno. Mnohokrát.


  Máte nějaký dotaz? Potřebujete pomoct? Zavolejte nám na +420 530 317 075

 

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.